W pojazdach mechanicznych wyposażonych w dieslowskie jednostki napędowe, niezwykle ważnymi komponentami układu paliwowego są wtryskiwacze. Pracują one przy dużej częstotliwości i pod wysokim ciśnieniem. Duże przebiegi i słabe paliwo mogą doprowadzić do uszkodzenia tych elementów. Warto dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie.
Uszkodzenie wtryskiwaczy diesla – podstawowe objawy
Jeśli chodzi o objawy wadliwych wtryskiwaczy to trudno je przeoczyć, ponieważ są one dość charakterystyczne:
- trudności z uruchomieniem silnika (zimnego i gorącego) – jest to spowodowane przez nieszczelny wtrysk. Pompa nie może wygenerować właściwego ciśnienia i auto nie odpala,
- szarpanie i nierówne działanie silnika – paliwo jest podawane w nieprawidłowej dawce,
- gaśnięcie pojazdu podczas jazdy – powoduje to brak szczelności wtryskiwacza,
- czarny albo jasny dym z rury wydechowej – silnik otrzymuje nieprawidłową dawkę paliwa,
- stukanie w czasie jazdy – do komory dostarczana jest za duża ilość paliwa i dlatego silnik stuka,
- gorsze osiągi i przechodzenie w tryb awaryjny.
Uszkodzenie wtryskiwaczy – co robić?
Lekceważenie powyższych objawów i dalsze jeżdżenie z wadliwymi wtryskami prowadzi do zatykania się filtra DPF, uszkodzenia turbosprężarki, a nawet do wypalenia tłoków. Opcją alternatywną dla drogiej wymiany wtrysków jest ich regeneracja oferowana przez wiele dobrych firm, takich jak https://regeneracja-wtryskiwaczy.eu.
W ramach regeneracji wymieniane są uszkodzone elementy wtryskiwacza. Dodatkowo są one regulowane i czyszczone. To sprawia, że podzespół odzyskuje swoją niezawodność i sprawne działanie. Opcja ta to ekonomiczne rozwiązanie, którego koszt jest niższy niż wymiana wtryskiwaczy na nowe.