Typy przekładni kierowniczych – podstawowe informacje

Maglownica, czyli innymi słowy przekładnia kierownicza, to element odpowiedzialny za przemianę ruchu kierownicą na ruch skrętny kół w samochodzie. Mechanizm ten musi więc charakteryzować się precyzyjnym i niezawodnym działaniem gwarantującym wygodną, stabilną oraz bezpieczną podróż. Czasem może jednak dojść do zużycia lub różnych uszkodzeń. Warto uzyskać więcej informacji związanych z typami przekładni i ich ewentualnymi naprawami.

Rodzaje maglownic w pojazdach mechanicznych

Poniżej przedstawione zostały różne typy maglownic wraz z ich istotnymi cechami:

  • maglownice zębatkowe – ich praca opiera się o działanie kół zębatych, które przenoszą napęd. Jest to najpopularniejszy typ maglownicy, który można znaleźć w wielu współczesnych autach,
  • maglownice śrubowo-kołowe – te solidne konstrukcje są stosowane przede wszystkim w autach ciężarowych,
  • ślimakowe przekładnie kierownicze – są wyposażone w ślimaka, wirnik śrubowy oraz ślimacznicę.

Co może świadczyć o uszkodzeniu lub zużyciu maglownicy

Problemem w przypadku przekładni kierowniczych jest ich dość silne narażenie na awarie i uszkodzenia mechaniczne. Dość oczywistym objawem problemów z maglownicą jest wyciek płynu do wspomagania. Ponadto o awarii lub zużyciu mogą świadczyć luzy na krzyżakach i stuki wywoływane wyrobionymi zębatkami. Czasami może nawet dojść do wyłamania zębatki i całkowitego zablokowania kierownicy.

Jeśli pojawią się jakieś problemy, jedynym rozsądnym wyjściem jest skonsultowanie się ze specjalistami z warsztatów. Na rynku działa wiele firm promujących się hasłami, takimi jak na przykład przekładnie kierownicze Warszawa. Porządni usługodawcy udzielą informacji o tym czy problem można rozwiązać tylko poprzez wymianę przekładni czy też może wystarczy regeneracja.

Usługa regeneracji obejmuje czyszczenie elementów maglownicy i wymianę komponentów, które nie nadają się do dalszej eksploatacji w wyniku uszkodzenia lub zużycia. Po takich działaniach maglownica będzie pracować prawidłowo nawet na dalekich przebiegach.